Одне з перших питань, які Ви чуєте від наших менеджерів, коли телефонуєте до сервісно-інформаційного центру при виникненні проблем у роботі інтернет-послуг, зазвичай стосується стану світлодіодних індикаторів на Ваших пристроях: абонентському терміналі (ONU/ONT) або Wi-Fi роутері.
Якщо вони працюють як належно, наступним може бути питання про VoIP-шлюз. У цій статті ми розповідаємо, як самостійно перевірити роботу послуг та що робити у разі відсутності інтернет-з’єднання.
Абонентський термінал (ONU/ONT)

Стандартними індикаторами на панелі абонентського терміналу є наступні:
POWER / Стан живлення
- якщо індикатор світиться, живлення ONT увімкнене;
- якщо індикатор не горить, живлення ONT вимкнене.
PON / ONT регістр
- якщо індикатор світиться, реєстрація на OLT (терміналі оптичної лінії) успішна;
- якщо індикатор блимає, відбувається процес реєстрації на OLT;
- якщо індикатор не горить, то не вдалося зареєструватися на OLT або немає нормального введення оптичного сигналу.
LOS / XPON оптичні сигнали
- якщо індикатор світиться, оптична потужність нижче за чутливість приймача;
- якщо індикатор не горить, оптична потужність в нормі.
LAN / LAN статус порту
- якщо індикатор світиться, Ethernet-з’єднання нормальне;
- якщо індикатор блимає, відбувається процес передачі даних через порт Ethernet;
- якщо індикатор не горить, Ethernet-з’єднання не встановлене.
Кількість індикаторів відрізняється залежно від моделі. Наприклад, вказані в таблиці світлодіоди можна побачити на панелі ONU Picotel PU-X910. Якщо розглядати ONT Huawei HG8120C, на додачу можна побачити TEL, який в увімкненому стані вказує на підключення міського телефонного зв’язку (МТЗ), а також два порти LAN (LAN1 та LAN2). Якщо роутер увімкнений, повинен горіти індикатор порту LAN1.
Якщо на Вашому пристрої горять індикатори POWER і PON, а також блимає LAN, роутер у справному стані.
Якщо не горить жоден з індикаторів, треба перевірити, чи підключений блок живлення до розетки, чи увімкнений ONU, а також чи є електрика.
Якщо горять всі індикатори, окрім LAN, може бути несправним Wi-Fi роутер або пошкодженим кабель UTP (незахищена вита пара). Перевірте, щоб інтернет-кабель був підключений у порт WAN, а ПК підключіть до одного з LAN-портів.
Якщо LOS блимає червоним, це свідчить про відсутність оптичного сигналу. В такому разі рекомендуємо перевірити, чи не має оптичний кабель заломів на ділянці від оптичної розетки до маршрутизатора. Часом блимання на індикаторі LOS може з’явитися після того, як Ви перенесли пристрій у будинку з одного місця на інше, спочатку від’єднавши патч-корд, а потім підключивши його знову. Причиною зникнення оптичного сигналу може бути пил, який потрапив на роз’єм. В такому разі протріть білий оптичний конектор кабелю звичайною спиртовою серветкою і після очищення підключіть його назад.
Якщо після виконаних дій проблема не зникне, зв’яжіться із сервісно-інформаційним центром — і наші фахівці допоможуть її усунути.
Wi-Fi роутер

Майже всі моделі Wi-Fi роутерів мають індикаторну панель, на якій розташовані світлодіодні індикатори. Частина з них світиться постійно, частина може ритмічно блимати, а частина блимає хаотично.
Стандартними індикатори на панелі Totolink A3002R AC1200 є наступні:
SYS / Стан роботи системи
- якщо індикатор світиться, роутер завантажується;
- індикатор, що блимає, вказує на те, що роутер працює нормально;
- якщо індикатор світиться безперервно довше 1 хв, це свідчить про збій у роботі роутера.
2.4G, 5G / Діапазон частот Wi-Fi
- якщо той чи інший індикатор світиться, відбувається передача даних на відповідній частоті 2.4 ГГц, 5 ГГц.
WAN / Стан підключення до інтернет-провайдера
- якщо індикатор світиться постійно, відбувається активне з’єднання з мережею;
- якщо індикатор блимає зеленим, відбувається обмін даними;
- якщо індикатор блимає або світиться жовтим або помаранчевим, зі з’єднанням якісь проблеми і отримати доступ до Інтернету неможливо;
- якщо індикатор не горить, мережевий кабель не підключений або інтернет-сигнал відсутній.
LAN / Підключення через LAN-порти
- якщо індикатори світяться або блимають, відбувається передача даних.
Залежно від моделі Wi-Fi роутера індикатори на ньому можуть відрізнятися. Тому детальну інформацію краще уточнити в інструкції до Вашого пристрою.
В разі відсутності інтернет-з’єднання перевірте, чи правильно підключений мережевий кабель до Вашого ПК або Wi-Fi роутера. Якщо так, перевірте чи розпізнає Ваша операційна система мережевий адаптер. Якщо драйвери до мережевого адаптеру встановлені, але доступу до Інтернету немає, зайдіть до особистого кабінету і перевірте стан послуги.
У випадках, коли зникає підключення до Інтернету, найчастіше достатньо перезапустити роутер. Таким чином вдається усунути будь-які тимчасові помилки та несправності. Після перезавантаження Wi-Fi роутер повторно підключається до мережі з “чистого аркуша”.
Для перезавантаження роутера просто відключіть пристрій від живлення на 30 секунд. Звертаємо вашу увагу, що для цього не слід натискати RESET, інакше налаштування будуть скинуті до заводських і послуга не буде працювати, поки роутер не переналаштують. Після увімкнення роутера почекайте кілька хвилин, щоб роутер завантажився, а комп’ютер зареєструвався в мережі.
VoIP-шлюз

Існує 4 типи світлодіодів, які допоможуть вам керувати станом VoIP-шлюзу Grandstream HT812/HT814.
Діагностика роботи VoIP-шлюзу передбачає перевірку низки різних індикаторів, які вказують на різні стани пристрою. Ось деякі типові LED індикатори на VoIP-шлюзі: Power, WAN, LAN (кількість залежить від моделі), Phone (кількість залежить від моделі).

Power / Стан живлення
- якщо індикатор світиться, шлюз увімкнений;
- якщо індикатор блимає, шлюз завантажується.
WAN / Стан підключення до інтернет-провайдера
- якщо індикатор світиться, шлюз підключений до мережі через порт WAN.
LAN / Підключення через LAN-порти
- якщо індикатор світиться, шлюз підключений до мережі через порт LAN.
Phone 1&2 (HT812) / Phone 1,2,3 & 4 (HT814) / Статус відповідного FXS телефонного порту на задній панелі
- якщо індикатор безперервно світиться синім, шлюз зареєстрований і доступний;
- якщо індикатор не горить, шлюз не зареєстрований;
- якщо індикатор блимає кожні 500 мс, шлюз у режимі піднятої слухавки або зайнятий;
- якщо індикатор повільно блимає, це вказує на голосову пошту.
Користуйтеся зібраними в одному місці підказками — і легко визначайте, що може бути не так з Вашим обладнанням в разі виникнення перебоїв у роботі послуг.