Ви колись помічали, що поки ви стоїте на одному місці, мережа Wi-Fi працює відмінно, але варто вам почати переміщатися по будівлі, швидкість передачі даних різко падає або мережа зникає зовсім? Причиною таких проблем є погана організація роумінгу Wi-Fi мережі.
З точки зору роумінгу, поведінка користувачів – важко передбачуване явище. Люди з гаджетами постійно переміщуються по будинку, періодично об’єднуються і рухаються групами та поодинці. Деякі пристрої можуть раптово змінювати свою активність або поведінку, наприклад, якийсь планшет або смартфон починає несподівано транслювати відеоконтент зовнішньому одержувачу. Ця непередбачуваність і поведінкова варіативність представляють найскладнішу частину завдання підтримки середовища BYOD (Bring your own devices). Але є і хороша новина – пошук проблем роумінгу не складніше за тестування авторизації клієнтських пристроїв в мережі Wi-Fi.
Найпоширеніші причини проблем з роумінгом в WiFi мережі:
- Зона покриття. Мертві зони та місця з низьким рівнем сигналу – одна з найчастіших причин виникнення проблем з роумінгом Wi-Fi. Якщо в будинку є ділянки розривів покриття сигналу Wi-Fi, то клієнтські пристрої будуть відключені від мережі при переході через зону розриву від однієї точки доступу до іншої.
- Не підключені пристрої. Здається нелогічним, але не підключений пристрій Wi-Fi може вплинути на продуктивність більше, ніж підключений пристрій. Тут під підключенням мається на увазі можливість авторизації пристрою в мережі. Проблема виникає з пристроями, яким відмовлено в доступі до мережі. Наприклад, у користувача немає пароля/ключа/сертифікату або іншого ідентифікатора, за яким здійснюється підключення до мережі. Такий пристрій в автоматичному режимі буде нескінченно і безуспішно намагатися підключитися до мережі, засмічувати ефір та займати ресурси контролерів і точок доступу. Через це, авторизовані в мережі клієнтські пристрої при переміщенні між точками доступу змушені довше чекати відповідь від найближчої точки доступу і втрачаючи безшовність підключення до мережі, що в свою чергу, призводить до уповільнення або збою процесу роумінгу.
- Перезавантажені мережі. Додавання нових точок доступу для поліпшення покриття сигналу або збільшення продуктивності мережі виглядає як перший крок в ланцюжку заходів для підвищення якості роботи Wi-Fi мережі. Однак навмання додані точки доступу можуть додати додаткових проблем, а не вирішити їх. При додавання нових точок доступу збільшується кількість зон, де одночасно присутні близькі за величиною рівня сигнали, але від різних точок доступу. Потрапляючи в таку зону, клієнтський пристрій не зможе однозначно визначити точку доступу для підключення. Виникнуть колізії і це затримає процес роумінгу.
- Невірна конфігурація точок доступу. Якщо всі точки доступу в мережі не мають однакових базових налаштувань, роумінг не вдасться. Ось деякі параметри, за якими потрібно стежити при конфігурації точок доступу: SSID, тип безпеки, облікові дані користувача, передача SSID (прихована чи ні).